Game Development, 게임개발

게임 개발자가 되는 법, To Become A Game Developer

게임이 더 좋아 2021. 3. 25. 07:22
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참고 링크의 글을 번역해보려 한다.

영어실력이 부족하여 

직역은 못하며 거의 때려박는 해석이 난 좋다.

 

 


 

시작하자

 

Games are the most difficult digital products to develop.

게임은 개발하기 가장 까다로운 영역이다.

 

Because games are the most expressive form of technology and art combined together. 

왜냐? 게임은 정말 모든 기술의 집약체니까!!

 

In order to succeed, you must know about everything that gravitates around game development and this is not gonna be easy.

더군다나 성공하기는 진짜 진짜 어렵다. 게임에 관련된 모든 것들을 알아야 하니까..

 

차근차근 해보자

 

Decide your field

내가 게임 개발에서 담당하고 싶은 영역 정하기

 

 

  1. Technology------기술적영역
    1. Game engine (Unity, Unreal, etc etc) -----게임 엔진
    2. Programming languages (C#, C++, Swift etc)-------프로그래밍언어
      1. Data structure
      2. Algorithm
      3. Design pattern
      4. OOP: Object oriented programming
      5. Multithreading
      6. Network communications
      7. State machine
      8. Etc Etc
  2. Physics (mostly integrated into the game engine but it’s always good to have some basics) -물리적 영역
  3. Marketing: Without this, your game is worthless because nobody will know about it----마케팅
    1. Utilize social networking sites
    2. Market your game
    3. Create content to share (video , screenshot, etc)
    4. Hot to sell your game
    5. Gamification
    6. Etc Etc
  4. Graphics: This is what the user sees-----그래픽
  5. Team Management------팀 관리
  6. Project Management------프로젝트 관리
  7. Game Design------게임 설계
  8. etc etc-----기타 등등

 

 

If you’re a team, each member of the team should become an expert in only one field.

만약 팀으로 일한다면야 너가 모든 분야에서 모두 잘 할 필요는 없다. 하나만 잘해도 된다.

 

 

 

Start small: How to build your game development skills

작은 것 부터 시작하기

 

 

Becoming an expert in one of the fields that we’ve listed before is gonna take a ton of time, and most of the time you don’t need to.

앞서 말했던 한 영역에서 전문가가 되는 일은 정말 많은 시간이 걸릴건데 하지만 그럴 필요가 없는 경우가 대부분이니까 걱정말자.

 

My suggestion is to start with what you feel you are more comfortable with.

먼저 재밌어 보이는 것부터 시작해라, 너에게 쉬운 것부터 시작해라. 그게 좋다.

 

Some fields are important but not essential. For example, you can make games without knowing about game design or game marketing.

어떤 영역은 정말 중요하지만 필수적이지는 않다. 예를 들면 게임 디자인, 마케팅 몰라도 만들 수 있다.

다만 성공하기는 힘들 뿐.

 

With that said your main goal for your first project is not to create beautiful games but to learn how to make them.

처음 시작했을 때 엄청난 걸 기대하면 그건 도둑놈 심보지. 그저 배운다고 가볍게 생각하는게 좋다.

 

Once you’ve learned all the basics about programming so you can start to build your first small game (max 1 month). Once it’s done you can learn something new and add complexity to your projects.

일단 한 번 배워보고 만들어봐라. 1개월 짜리 작은 게임을 만들어봐라. 점점 할수록 잘해지는 너 자신을 발견하게 될 거다.

 

Slowly, you’ll be able to add more skills to your portfolio and build better games.

꾸준함이 작품을 만든다. 

 

 

 

Resources to start to study how to make games

게임 만드는 것을 시작할 때 이용할 것들

 

  1. Game engine forums (Unity forum, Unreal forum)
  2. Reddit is full of game development communities with a lot of topics related to the game development industry
  3. Paid or free course: Websites like Coursera or Udemy for example, are full of free courses that you can follow
  4. Youtube free tutorials

 

소셜그룹, 레딧, 유료,무료 강의, 유튜브 강의

 

사실 이것만 해도 차고 넘치지만.. 선별작업이 어려워서 문제다.

 

If you’re really starting from scratch I suggest you take a basic course possibly with exercises to follow.

물론 스크래치로 작업하는 것도 도움이 된다.

 

 

Don’t waste your time: Be productive

시간낭비 말고 생산적으로 행동하라

 

It is important to measure your improvements and stay motivated. Organize your learning plan for the next two months and after that, start again.

배울 건 산더미다. 배우려는 자세를 유지하고 꾸준히 배우면 된다.

 

 

Avoid the common mistake and don’t give up

남들이 겪는 실수를 하지 않으려고 노력하며 포기하지 말자

 

 It will probably take a lot of years and you’ll have to go through a lot of failures but don’t give up.

오래 걸릴지도 모른다. 하지만 포기하지 말자

죽기 전에 못다 먹은 밥이 떠오를 것인가. 못다 이룬 꿈이 떠오를 것인가. 생각해보자

 

before they became famous for the game Angry Birds, they developed 51 unknown games. They didn’t give up until they made it.

앵그리버드 만들기 전까지 그 게임사는 무명이었다. 51개의 게임을 만들었음에도 걔네들은 될 때까지 시도했다.

 


 

써놓고 나니 당연한 것들만 써놓았다.

당연하다고 생각할 지 모른다. 

근데 당연한 걸 제일 하기 힘들다.

부모님 말 잘 듣기가 당연함에도 잘 들어지지 않는 딜레마 같은 거...

 

나도 그랬고... 근데 내가 이 블로그를 쓰는 것도 나와의 약속이다. 

내 머리는 금방 까먹어도 내 노트는, 내 손은 기억하기에

기억보다는 기록을 믿는다. 또한 내가 관심있는 것은 재밌게 쓸 수 있다.

 

이 글을 읽는 모두가 좋아하는 일을 할 수 있었으면 한다.

 

솔직히 말하면 지키기 어려운 것은 사실이다. 

다만 에이 못지켜 하고 안해버리는 것과 

매일 되새기며 아 오늘은 조금 못한게 있네.. 내일 조금 더 노력하자 맘먹는 것은 하늘과 땅차이다.

 

어제의 나를 미워하게 되는 날이 오지 않길 바라며 오늘도 좋아하는 것을 해보자.

 

 

 


참고링크

 

gamedevelopertips.com/how-to-make-games-become-game-developer/

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